torsdag 29 september 2011

Trött

Idag har ja gjort ingenting. O de har varit skönt. Har sovit jättedålit på natten, men ca klockan 8 på morgonen somnade jag ordentligt o lyckades sova enda tills halv 1. Lite irriterande förstås att sova bort dagarna, men måste göra de, då ja annars inte får nån sömn. De har inte ens nån skillnad ifall ja stiger upp tidigt på morgonen, o inte sover nåt på dan - ja kan ändå inte sova på kvällen! Min "rådgivningstant" (vet inte va ja ska kalla de...) har sagt åt mig att inte försöka ändra på de, för min kropp är inställd på att vaka på nätterna. Hon sa att ja ska ta dom chanser ja har att få sova på dagarna istället, eftersom de e viktit me tillräcklig sömn o vila. Lättare sagt än gjort, de e ju inte så rolit att gå o lägga sig mitt på dagen, då man knde göra en massa annat, men va har ja för val?

Ja har faktist fått nånting gjort idaa, ja har städat lite i köket här. O ikväll tänkte ja städa ur vårt rum, o dammsuga. Dessutom luktar där så äckligt, så vill även byta lakan o tvätta golvet! Ska se om a får älskling att hjälpa mig, han e ute o "leker" me Henrik nu just. Dom krånglar en massa med sina bilar, o hör på musik så de dundrar o hörs hit in! Jaja, de va väl allt för idaa :)



Titta va ja hittade! Ja minns dendär kvällen. Fia e bakom kameran, de e uppe på hopptornet vid Gäddviken i Öja. Sommar 2008!


Ps. Kan inte lägga upp bilder på en stund, då de inte e min dator. O vill inte lägga in mina egna bilder på nån annans dator. Så ni får nöja er me dehär på ett tag, hoppas de e okej! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar