torsdag 25 oktober 2012

Snö och en dålig app

Just var ja då ut på min promenad, o ja använde mig av appen Sportstracker.
E de nån annan som använder den? Enligt mig e den värdelös. Nu visar den att ja har gått 8,5 km, då ja bara gick ca 3km. O att min medelhastighet var på 29,5 km/h. O på kartan ser ju sträckan inte riktit klok ut.

De e int första gången den gör såhär mot mig. T.ex. förra gången var ja o springa, o hade telefonen i fickan, o tänkte att de kanske var därför den visar så konstigt, då den hoppar omkring i min ficka. Men den här gången gick ja lugnt, så den har inte hoppas omkring nånstans. Så var e felet?


Över till en annan lite trevligare sak. Ja såg att de snöade idaa! O när vi var ute på promenaden gick vi förbi en liten sjö, o den var frusen. Alldeles vit o helt härlig. Oj, va ja har längtat efter denna årstid.




5 kommentarer:

  1. åh, vill också ha snö! lär nog få vänt ganska läng innan de kommer ti åbo :p saknar nog jeppis ganska myki!

    SvaraRadera
  2. Orsaken kan vara att gps inte har hunnit bestämma din plats innan du tryckte på start. Det långa sträcket visar var RunTracker tror att du är när du började. Så vänta alltid en liten stund så att gps:en hittar din riktiga plats innan du börjar.

    SvaraRadera
  3. för me så funka int a hellde ha visa att ja sko ha gaji 2,9km rakt ut i skogin över åge fast ja bara had gaji framåtibaka ti postlådo som max sko ha blivi typ 300meter. å ja sko ha gaji i 72km/h så ja to bort a å ladda ner runtastic i ställi å ja ha tyckt att ha e rikti bra visar exakt vann ja ha gaji på karto fast man gar över en åker elle mitt i skogin :)

    SvaraRadera
  4. Kajsa: Jo de va no mysit, men he sluta så snabbt! Väntar på mer imoron :)
    Anonym: Ok ska prova de nästa gång.
    Tessan: Ja ska pro lada ner ha o si om ha e bäter :)

    SvaraRadera
  5. För me brukar e no funk bra med sportstracker :)

    SvaraRadera