onsdag 9 november 2011

Min förlossningsberättelse.

Nu har vi fått vår lilla prins! Fredagen den 4:de november föddes han, 4340 gram o 53 cm lång. En stor kille alltså.Åkte in på torsdag till mödrapolikliniken, men dom bestämde att lägga igång mig. Så kom in på avdelningen, o började få sammandragningar regelbundet ganska snart. På kvällen behövde ja inga fler tabletter, för "kroppens egna" värkar hade nu startat. Klarade mig ända till 5 på morgonen med endast lugn andning, varmt bad, lite massage o två sprutor, men efter de började ja andas lustgas. Började må dålit o spydde några gånger, men fortsatte ändå. Tog senare också epidural, fast ja för länge sen bestämt att ja inte ska ta den om ja absolut inte måste. Plötsligt var ja helt öppen, o en timme senare hade ja lillprinsen på magen! Dom var tvungna att klippa mig, så ja har vääldit svårt att sitta, o går lite konstit ännu. Men de börjar bli bättre.


Nu har vi varit hemma i 2 dagar, o ja e otrolit trött, hängig o jättelycklig. Ja är uppe o går ganska mycket trots smärtan, vill ju bli bra så snart som möjligt. O de blir liite lättare varje dag. Som tur e har ja världens bästa man som passar upp mig o hjälper mig med sånt ja inte klarar av själv.


Går nog inte att beskriva hur lycklig o nöjd ja e, då vi har fått världens sötaste pojke! Kan inte låta bli att le varje gång ja ser på honom! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar