fredag 15 juni 2012

Bildbomb

Andra dagen var de dåligt väder. Vi hade tänkt åka direkt ner till den härliga, kilometerslånga stranden, men vi struntade i de, packade ihop o åkte vidare till Nådendal. När vi körde dit kom solen fram igen, o alla molnen försvann. Vi parkerade husbilen, lastade ur vagnar o skätväskor, o började gå mot hamnen. Där var så fint, så härligt, skulle ha kunnat stanna kvar där flera dagar! Vi tog förstås en massa foton, vi är ju ändå bloggerskor, jag o Josse. Haha.
Vi gick omkring i hamnen, tog en titt på kyrkan, gick omkring i parken o såg på de gamla, härliga husen. Vi åt fin mat på en restaurang, de var så härligt att sitta ute i solen o se ut över hamnen o havet. Vi for också till muminbutiken, ja ville köpa nåt åt Elliot därifrån, som ett minne från hans första resa.
Senare körde vi vidare till Ruissalo, till en camping. Vädret var fortfarande riktit bra, så jag o Josse slängde på oss bikini o shorts, o slängde oss ner på stranden en stund. Dock fick vi nog av några fyllon som både pissade o spydde o var allmänt äckliga, så vi gav upp. Resten av kvällen chillade vi bara.