måndag 22 augusti 2011

Jag är hos...

...mamma o pappa! Big surprise there.
Känner mig jättekonstig, hela dygnsrytmen e ju liksom förstörd idag. Men ja deppar inte för de! Nu ska ja sticka till loppis o köpa lite gamla Kalle Ankas Pocket (ja, ja tkr dom e svinbra att läsa när man inte kan sova), o sen ska ja väl spendera resten av kvällen i sängen, läsa pocket efter pocket, o till sist troligtvis somna. Älskling ska fixa nåt till det nya badrummet här me pappa ikväll, så ja har inget att göra. OM ja orkar, om, så kanske ja kunde städa lite hemma. Inte speciellt stökigt där, men just idag stör de mig, vartenda liten sak som inte e där den ska.
Baby sparkar jättemycket nu just. Alltså inte bara idaa, utan typ den senaste veckan. Ja har läst att de kan sparka jättemycket nu just, men alltså den sparkar faktist väldigt mycket där inne. Inte så att de stör mig, de e bara gulligt! Men ja ska till rådgivningen imorgon, så kan ju nämna de där, o se va hälsovårdaren säger.



De e väl vanligt att man får konstiga tankar o drömmar såhär i slutet av graviditeten, o just nu tänker ja jättemycket på hur allt skulle bli, om de skulle födas typ nu? Alltså flera veckor för tidit. Ja e i vecka 30 nu, o på dendär familjeförberedelsekursen såg vi en film, o där fanns en kvinna som fick barnet redan i v 30. Visst var pojken liten, o alldeles röd, o jättespinkiga armar, men de va ändå ett barn! Han fick vara i kuvös hela tiden, o fick förstås säkert nån typ av intensivvård, men han levde ju, o allt var bra! Tänk om de skulle hända en själv? Att man skulle föda alltför tidit... -Såna tankar slår mig hela tiden.





Hittade lite bilder här på deras dator, från vårt bröllop. På den första bilden hjälper Lennart mig att dricka kaffe, så att ja inte ska råka smutsa ner klänningen. På den andra bilden sitter vi o Fia o Matti o äter riktig bröllopsmat, hehe. O ja har ett lakan runt mig :D



3 kommentarer:

  1. rooligt me bilder :)

    SvaraRadera
  2. Haha, I know! Måste verkligen skärpa till mig med bilder! :D

    SvaraRadera
  3. Minna detta är facebook material!! :D

    SvaraRadera