onsdag 28 december 2011

Onsdag

En lugn dag idaa. Steg upp klockan 10 o ställde mig själv o lillen i ordning, så åkte vi till Josses. Var där hela dagen, o innan ja for hem åkte ja en sväng via Tiimari o köpte servetter till dopet på fredagen. Samt nåt strössel till muffinsarna. Då vi kom hem lagade ja mat till Lennart kom hem, så fixade vi oss o åkte iväg på kalas, då Jonnas dotter Melinda fyllde 3 i söndags. O när vi kom hem kom Anders på besök till oss en stund.
Lillen har varit vaken ganska mycket idaa, mot va han brukar vara. Så ikväll har han varit lite gnällig, men till sist somnade han. Så hoppas nu han sover bra inatt.

En fråga, snälla svara ni som vet: Kan man bli utan mjölk efter knappt två månader? Har hört att man kan ha lite ibland, o sen blir de mer igen, men ja har bara mindre o mindre. Tror ibland att gossen inte får tillräcklit mat i sig...

2 kommentarer:

  1. visst kan mjölken minsk o int koma tibaka... di rekommenderar att man ska amm oftare iställi så borde du ha mera mjölk nästa dag, o ifall du e osäker på hu myki mjölk du har så prov pump helt tomt en gang o mät upp o se hu myki i e! Åtminstone fö me har e funkka så att tå bebben ha vari runt 2 måna så har ja misstänkt att ja e hadd fö liti men likväl tå ja ha pumppa ha ja hadd runt 150 ml! :)

    SvaraRadera
  2. För mej så var de redan på BB som jag tyckte jag hade lite då bebisen int blev mätt. Hon åt mycket men sällan och redan när hon var 4 veckor fick jag börja ge ersättning då mjölken bara minska. Nu ammar jag bara på natten och på morgon och en gång på dagen, men får ändå ge ersättning på morgon och efter att jag ammat på dagen annars bara skriker hon.

    SvaraRadera